čtvrtek 1. října 2015

Zkušenosti s online aplikací e-broker

e-Broker


e-Broker je webová aplikace od FIO banky umožňující online obchodování na českých burzách BCPP a RMS a na světových burzách jako jsou NYSE, NASDAQ, XETRA a podobně.

Účet v aplikaci e-Broker vlastním již od roku 2008 a musím se přiznat, že mi trvalo hodně dlouho, než jsem se v e-Brokerovi začal trochu orientovat. Dodnes mi e-Broker přijde tak trochu nepřehledný a dřevěný.

Už před pár lety, kolem roku 2010 kdy se z FIO družstevní záložny stala banka, mi její zaměstnanci nejednou tvrdili, že se pracuje na nové verzi e-Brokera, která bude lepší a přehlednější. Nyní je konec roku 2015 a furt nic..
Na druhou stranu, na občasné investování to celkem stačí a hlavní je, že se za účet v e-Brokerovi nic neplatí, tedy aspoň pokud se spokojíte se základním účtem pro obchodování.

Jediné za co byste mohli měsíčně platit jsou online data z burz. Pokud se však spokojíte s free daty zpožděnými o 15 minut (tak jako já :)), tak to budete mít zadarmo.

FIO nabízí ještě aplikaci Streamer se kterou nemám žádné zkušenosti. Aplikace Streamer je určena pro intradenní obchodníky a platí se za ní aktuálně 780 Kč měsíčně.

Zkušenosti se zadáváním pokynů v e-Brokerovi


Především první roky, co jsem si založil účet v e-Brokerovi, jsem měl často problémy s nevykonáním zadaných pokynů k nákupu či prodeji akcií a to zejména v dobách, kdy se na burzách hodně obchodovalo. To se za poslední roky naštěstí hodně zlepšilo, nebo aspoň mám ten pocit. Mate někdo podobné zkušenosti?

Poplatky za obchodování


Pokud chcete investovat do akcií na CZ burzách, tedy na BCPP a RMS, tak můžete počítat s minimálními poplatky okolo 40kč, což je oproti většině ostatních brokerů celkem dobré. Vím pouze o jednom brokerovi, který má minimální poplatky na CZ burze ještě nižší a tím je Degiro, tam je to aktuálně asi 20 Kč. Na zahraničních burzách počítejte s minimálními poplatky v přepočtu okolo 200Kč za obchod, to už je trochu více než by se mi líbilo, proto mám na zahraniční akcie zmíněného brokera Degiro a k tomu ještě Lynx.

Shrnutí výhod a nevýhod


Jednoznačnými výhodami e-Bokera od FIO banky jsou podle mě účet zdarma, nízké polpatky na CZ burzách a možnost obchodovat i na RMS.

Nevýhody vidím ve větších poplatcích na zahraničních burzách a v přehlednosti celé aplikace.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Každý názor je tu vítán :)